Det kan være svært at få succes i livet og gøre det rigtige for din virksomhed. Vi har altid dagligt stress, som får os væk fra det, som er hovedkernen i vores forretning. Heldigvis er der meget, som du kan lære af virksomheder, som allerede har haft succes.
Hvis du tager en virksomhed som Volvo, så har de skulle ændre så drastisk til en ny virkelighed, hvor der er kommet massiv konkurrence og fokus på fremtiden med elbiler, men her har elbiler Volvo gjort en stor forskel, da de har besluttet at tage kampen op og vinde den. Så vi vil kigge nærmere på, hvad man kan lære af en stor virksomhed som Volvo, som beslutter sig for at satse massivt på fremtiden.
Hold øje med udviklingen
En af de første vigtige lektioner er, at du altid skal være klar til at ændre din virksomhed, når noget er ved at bevæge sig i den rigtige retning. Det nytter ikke noget, at du bygger verdens bedste hestevogn, hvis alle gerne vil købe en bil.
Det er dette, som Volvo har set, da det er klart, at Tesla har et godt forspring på dem, men det ændrer ikke på, at de netop har ændret sig, da det er tydeligt, hvor udviklingen nu vil gå hen. Flere europæiske byer har allerede besluttet sig for, at de vil have benzinbiler ud ad byen.
Derfor skal du altid holde øje med udviklingen, så er det lige meget, om du er en stor virksomhed som Volvo eller en lille fotograf som simon-schmidt.com.
Ville du gøre noget anderledes i dag?
Et vigtigt spørgsmål at stille sig selv som virksomhed er, om man ville gøre alt på samme måde, hvis man selv var den lille nye nystartede virksomhed. Mange store virksomheder glemmer, hvordan det var, da de selv ikke havde noget, og derfor begynder de at tænke som om, at det er en selvfølge, at de findes.
Alle virksomheder har været små engang, så det er vigtigt at forholde sig til, om man har vokset sig til en stor arrogant organisation. Med Volvo elbiler holder de øje med udviklingen, og erkender, at hvis de ville producere biler i dag, så ville de være elbiler. Det er vigtigt, at man selv kan tænke disse kritiske tanker om sin virksomhed, så det ikke er andre, som ender med at gøre det for jer. For der er altid en konkurrent, som gerne vil tage alt fra jer.
Samtidig er det vigtigt, at man kan se, at udviklingen har rykket sig over til noget andet. Hvis dette indses for sent, kan det ende med at ende grueligt galt, for så kan man ikke nå at vende skuden, før det er for sent, og virksomheden har ramt isbjerget. Det betyder, at man skal tage alle nye tendenser seriøst, for de kan fjerne alt, som din virksomhed ser som sin kerneydelse, fordi markedet simpelthen nu vil have noget helt andet. Alle virksomheder kan bruge disse råd til noget for at få succes.