Fokusområder ved køb af møbler

0

Hvad fokuserer du mest på når du skal ud at købe nye møbler til dit hjem? I dette indlæg sætter vi ord på nogle af de mest centrale elementer – måske kan du nikke genkendende til noget af det.

Pris:

Måske havde du forventet den på listen, men ikke som den første. Men den er god nok. De fleste er meget orienterede på prisen, når de skal ud at handle møbler. Det handler også om, at man i dag kvag de mange genbrugsbutikker – og ikke mindst et hav af platforme, hvor det er muligt at købe og sælge møbler af den fineste kvalitet brugt og billigere.

Dette sætter selvfølgelig et pres på butikkerne, eftersom man som udgangspunkt ikke køber en ny sofa, hvis man allerede lige har købt en brugt.

Møbler er som oftest et køb man spekulerer lidt mere over. Det er altså ikke et impulskøb. Det kræver at man undersøger markedet, samt er orienteret om stil og trend. Og dette leder os videre til det næste punkt – nemlig trends.

Trends:

En ting er at handle ud fra et prisperspektiv, en anden er at handle ud fra en trend. Fordi selvom det kan blive nok så billigt, er det ikke helt ligegyldigt hvordan møblet ser ud. Vi ser tit en masse udsalg og lave priser på møbler, men så hænger det som oftest også sammen med, at det er en trend der er på vej ud, eller ikke helt har samme salgseffekt på markedet længere.

Dansk design:

Det er ikke kun i udlandet dansk design er brandvarmt. Det har faktisk også en betydning i forhold til vores til og fravalg, når vi skal vælge møbler i Danmark. Vi hælder til dansk design – og også gerne produktion, hvis det er muligt. Det er klart at det gør at prisen bliver det dyrere, men med en trend hvor vi ser lidt men godt, er vi ofte også villige til at betale den merpris god kvalitet koster.

Nogle af de danske brands som har været populære i 2017 er: House Doctor, Bloomingville og Hübsch. Det bliver spændende at følge udviklingen i 2018.

Tak fordi du læste med.

Share.

About Author